מוואסט לאלרום ובחזרה

החושך נסוג והאור מתחיל להפציע, עשר דקות לפני חמש בבוקר ואני במצפה קונטירה עושה קפה ומעיר את השמש.
רבע שעה אח"כ בקיבוץ אלרום נפגש עם Diego Open ואנחנו יוצאים אל יער אודם ,גלישה מהירה לציר חת"מ ומתחילים לטפס ,הבוקר קריר ואנחנו עם חולצות ארוכות ,צפון הגולן בסוף יוני 17 מעלות.
מהר מאוד מגיעים לצומת אודם,"אין חזירים היום ?"אני שואל את דייגו ,"צריך להיות הוא עונה" עוצרים לרגע להביא בקבוק שנפל וחזירה עם 5 גורים ודודה במאסף עוברת כ10 מטרים לידנו,יש חזירים.
חוצים את כביש 98 ושוב חזיר זכר חוצה את הדרך ואני עוצר לצלם אבל מהר מאוד זז מהדרך כדי לתת לכל העדר שלו לעבור ,אין תמונה אבל זכות קדימה לחזק!
בהמשך בשבילי היער חזירים וצבאים נוספים.
בשולי היער אנו עוצרים ליד תופעה לא שגרתית ,בור בזלת גדול ועמוק ,30-40 מטר עומק, עם עץ תאנה בתחתיתו,לא ג'ובה ,יותר מזכיר הוטה,אבל בגולן אין הוטות.
יוצאים מתחום היער ופונים דרומה ,חולפים בינות שרידי בתים ובוסתנים של הכפר גבי מיש וגולשים אל קלע ואל ביר בלוט,באר מים עמוקה ומקורה.
עקב השעה המוקדמת ומזג האוויר הקריר אנחנו נתפסים לויתור עצמי ולא נכנסים למים הקרים.(כנראה קרים,לא בדקנו)
חציה של 98 מזרחה ,מטפסים על סוללת מאגר עורבים בתקווה לרחצה במים חמים מקידוח שמיר אבל אין מים ,נגמרו המים החמים ?
ממשיכים לצומת וואסט ולכיוון דרום מזרח ,חולפים על פני הכפר מואייסה אל מאגר אורטל,בצומת הכבישים 9881 ו9882 רוכבים בעליה אל כיכר בנטל במטרה לעלות להקפת הבנטל אלא שציר לא מוכר ,שביל חזירים כבוש היטב מושך אותנו בקו גובה אחר אל בית הקברות הצ'רקסי של הכפר מנצורה הסמוך.
את מאגר בנטל אנחנו מקיפים ממערב עד כביש 959 ופה אנחנו נפרדים ,דייגו חוזר לעבוד ,מישהו צריך לעשות גם דברים כאלה...
אני פונה מערבה ומתחיל להקיף שתי בריכות עונתיות גדולות ,באב אל הווא ובריכת בראון ,פוגש עוד כמה צבאים ,חוצה את כביש 98 וממשיך מזרחה אל הכפר חוואר בדרך סולינג שבודקת את אכות בולמי הזעזועים.
חובר לכביש המטעים של מטעי אלרום ,רוכב בעליה מול הרוח אבל -300 המטרים האחרונים הם ירידה נאה לסיום באלרום.
רכיבה מהנה ומאתגרת של כמעט 40 ק"מ וכ-600 מטר גובה מצטבר.








תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

שביל האופניים של דרום הגולן

מבצע גרינברג-לא המקורי.

פריחות בחרמון