ביום שישי האחרון עקב החום בגולן החלטתי להקיף את הכנרת, נכון שיותר חם סביב הכנרת , אבל אין עליות ואפשר להכנס למים כמה שרוצים כמעט בכל מקום.
התחלתי בחוף צאלון ורכבתי צפונה על שביל רחב עד לאנדרטה לזכרו של גוליבר שנהרג במבצע עלי זית המוכר יותר בשם מבצע כנרת שנועד לאפשר תפיסה של חיילים סורים בשבי על מנת לבצע החלפהבעבור אורי אילן וחבריו שהוחזקו בשבי הסורי.
משם לאורכו של שביל סובב כנרת בין עצי שיטה מכחילה , אשל וקנים עד לשפך הזאכי שבו עצרתי לטבילה ראשונה.
חלפתי על פני בקעת בית צידא תוך כדי מפגש עם נהג " גיבור " שדרס נחש בכוונה תחילה .
חציתי את הירדן על גבי גשר אריק , המים מועטים ורדודים , שייטי סירות רפטינג ודייגים עומדים במיים אלו לצד אלו ומבוססים בוץ.
ההמשך בשביל המסומן והסלול , חלפתי על פני כנסיית 12 השליחים על כיפותיה האדומות בכפר נחום , עוד קצת על הטיילת וירדתי לטבול במפל הנסתר בעין איוב.
יצאתי רענן מעין איוב , טפסתי את העליה היחידה בדרך , העליה לתל כנרות והקפתי את ליבו של המוביל הארצי , אתר ספיר , הלאה בשדות ומטעי חוקוק וגינוסר עד לעין נון, המקום בשיפוץ ...אולי יהיה נקי פעם.
חציתי את הכביש מזרחה ונצמדתי לקו המים עד עינות רקת , מכאן צריך קצת ללכת בין עצי אקליפטוס , מבנים עתיקים ומרשימים , מעיינות והכנרת , קטע קסום שסיפק כמובן עוד טבילה מרעננת.
הרכיבה ממשיכהדרך נמל הדיג של טבריה , טיילת טבריה המקסימה והמוזנחת עד לחוף צינברי ושוב חזרה לשביל סובב כנרת המתפתל ונסתר בינות לצמחית החוף עד לבית הקברות של כנרת .
צמרת הדקל של " דקל שפל צמרת " משירה של רחל הועפה באת מסופות האביב והדקל הוחלף לדעתי באחר.
ההמשך פחות דרמטי אבל נוח מאוד לרכב בשביל האופניים שהביא אותי עד לחוף עין גב ונכנסתי לטבילה ההכרחית בצהרי היום.
עוד מקטע קצר לחוף גופרה ונאלצתי לחבור לכביש עקב עבודות לפינוי מוקשים תחת מצפה/מוצב נוקייב.
כאן השלמתי 78 ק"מ של רכיבה חמימה אבל רטובה ומהנה , ובעיקר מרגשת כל פעם מחדש לחוות את הרכיבה לצד הכנרת ,נופיה ואתריה.
























תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

שביל האופניים של דרום הגולן

מבצע גרינברג-לא המקורי.

פריחות בחרמון