הרי געש בגולן

בוקר יום שישי, 06:30 בבוקר ו10 רוכבים ,צביקה,עמירם,עילם,לוי,יואל,רון,ארנון,בועז,משה ואני מתכוננים ליציאה בפאתי חורשת דלווה שמתנמנמת תחת מעטה אבק ושרידי טיפות הגשם מאתמול.
המסלול המתוכנן הוא טיפוס וירידה מהר שיפון,עליה ורכיבה על רכס החזקה,ירידה לעין זיוון,רחצה בעין מוקש ,עליה לחצי הגובה של הר אביטל ,שוב טיפוס והקפת הר בנטל ומשם חזרה לאורטל דרך מאגר אורטל ופאתי הכפר דלווה.
ההתחלה בירידה מהירה למרגלות הר שיפון שמביאה לציר המוביל מזרחה ,אנו רוכבים על הציר וסוטים דרומה כדי לטפס אל פסגת הר יוסיפון,הדרך טובה אבל תלולה ודורשת מאמץ כדי לעלות בקצב סביר או בכלל לסיים בלי לרדת מהאופניים.
הפיצוי מגיע,מהפסגה נשקפים מרחבי הגולן והגליל ורוח צוננת שעוזרת להתאושש.
הירידה מזרחה מהיוסיפון לא פשוטה,השביל התלול שרצוף דרדרת ,חריצים ובולדרים מספק אתגר שמעלה את האדרנלין.
חזרה לציר שרידי הכביש המוביל מזרחה עד מפגש עם כביש 98,במקום עמדת הסברה המספרת על מלחמת יום הכיפורים ועל מארב הטנקים שהציבה פלוגת "טייגר" .
חצינו את כביש 98 לצפון מזרח ועלינו בעליה מתונה על דרך רצופת אבנים אל רכס החזקה,הפסקה לצורך הסבר על הצומח העיקרי במקום,עצי אלון תולע ואלון מצוי,אגס סורי,אלה אטלנטית,ועוד...
על הרכס נשבה לה רוח נעימה שהזמינה אותנו לשבת לארוחת בוקר,דיונים וסיפורי גבורה...שלנו...על העליות הקודמות כמובן.
אחרי ההפסקה צפינו לעבר השכנים הסורים,דיברנו על טורבינות הרוח הקיימות ועל התיכנונים שחלקם כבר בשלבי ביצוע לשדרג את הטורבינות הקיימות לגדולות יותר ולהקים מאות נוספות באיזור הגליל והגולן.
ירידה נוחה ומישור פתוח שסיפק מסלולי ריצה לצבאי רמת הגולן הובילו אותנו אל חורשת ההנצחה לזכרם של נופלי גדוד הסיור 134 בפאתי עין זיוון .
עלינו על הכביש ורכבנו מזרחה אל עין מוקש.
עין מוקש ,אחת מבארות המים של הכפר הצ'רקסי הנטוש זיוון ,בור עמוק מלא במים בד"כ שמהווה נקודת משיכה למעוניינים בשחיה מרעננת,הבאר נמצאת בלב שטח ממוקש ולכן הגישה היתה אסורה במשך שנים ארוכות,מ.א גולן וצה"ל פילסו את הדרך ואת השטח סביב הבאר ויצרו אתר ששווה לבקר בו.
לאחר הרחצה חזרנו על הכביש לצומת עין זיוון וקצת צפונה ממנה רכבנו על הדרך המטפסת אל הר אביטל ,הדרך מטפסת וחולפת בינות ליער אביטל עד צומת הדרכים שבו ירדנו וחברנו אל שביל הגולן שאיתו הגענו עד לכיכר בנטל.
עקב שעת הצהריים המאוחרת יחסית נאלצנו לוותר על העליה להר בנטל ולהכריז על מנוחת צהריים.
מנוחה נעימה בצל העצים,נעימה עד כדי כך שהיה קשה לקום,אבל קמנו והמשכנו בירידה אל דרך העפר המובילה למאגר אורטל .
לפני מאגר אורטל פנינו דרומה ,חצינו ערוץ קטן ובוצי והמשכנו בין חורשת האורנים לבין פאתי הכפר דלווה אל הסיום.
רגע לפני עצרנו להמתיק את הטיול בקטיף וטעימת דובדבנים.
חשוב לציין-באישור וברשות כמובן!!!
מסלול טוב ששולב עם חבורה נפלאה הניב טיול משובח.