טיול אביב בגולן 4Epic

מבט לחרמון
הטמפרטורות הנמוכות,הרוח הקרה,שמש שלא מצליחה להתעורר אפילו בשעה שבע בבוקר,לא שברו את רוחם של הרוכבים שהגיעו לטיול בגולן,קפה שחור שרתח גם הוא בקשיים מרובים נמזג לכוסות ויצאנו לדרך.
מרחבים ירוקים ,משובצים בפריחה,שלוליות בוץ,מים זורמים וחרמון אחד לבן שליווה כל הדרך.

נכנסנו אל שטחי אל פורן ודרך שרידי הכפר מוייסה הגענו אל כביש אורטל אל פורן,טיפסנו אל צומת בנטל ומשם בכביש מול הרוח אל פסגת הר אביטל,המאמץ שנותן את הרגשת החמימות המתבקשת והנוף הנשקף ממעלה ההר עוזרים להבין למה באנו,עוד כמה דקות וכמעט בשיא הגובה מתחילים להקיף את ההר,הדרך הופכת מישורית,ממזרח נשקפים רכס בשנית עם טורבינות הרוח,מטעי התפוחים ,קיבוץ עין זיוון,ומעבר לגבול קוניטרה ורכס התלים הסורי.
הדרך משתנה למגמת ירידה מעלה את האדרנלין בדרך למטה.
חולפים על פני תחנה "בדרך אלי כהן"שמוקדשת למשפחתו של אלי ובה מפוסלים נדיה וילדיה בסלע בזלת כשהם עומדים,צופים ומחכים לאבא שעדיין לא שב.

ממשיכים אל בינות המטעים הפורחים בשמלה לבנה ,כשגם עצי שזיף הדב והאגס הסורי הגדלים בר מצטרפים בפריחה לבנה וצחורה.
חוברים אל שביל הגולן שמוריד אותנו בסינגל אל הואדי לרגלי עז 77,ולא פחות חשוב מספק עליה בריאה שצריך לגייס אליה את כישורי הרכיבה והנשימה גם יחד.

אנדרטת עז 77
עז 77,מתחם ההנצחה לזכרם של חללי גדוד 77 מחטיבת השריון 7,לוחמי הגדוד במלחמת יום הכיפורים בלמו את השריון הסורי שעלה עליהם במספרו תוך כדי אבידות רבות,המקום הפך לאתר ההנצחה הרשימה של גדוד 77 ,ושמות של חללים נוספים שנפלו במשימות הגדוד נוספו לאתר.

הלאה לרגלי החרמונית ולעבר הכפר הדרוזי בוקעתא,מרחבי עשב ירוקים נפרשים עד לאופק,עדר עיזים שרועה באחו מובל ע"י המשכוכית,אותה עז שפעמון תלוי על צווארה והעדר הולך אחריה.
בכניסה לבוקעתא ,מזבלה מאולתרת ושלולית גדולה,טיפוס על הררי הזבל משאיר אותנו עם רגליים יבשות.
מטעי התפוחים והדודבנים עומדים בשלכת כשגזעהם טובלים בשלוליות המים.
מתפתלים בן סמטאות בוקעתא וכמובן חולפים ליד פסלו של סולטן אטרש,מנהיגם הנערץ של הדרוזים במרד כנגד הצרפתים בשנת 1925,פסל כזה בגרסאות שונות נמצא כמעט בכל כפר דרוזי ,על פי רוב במרכז הכפר,כאן משום מה מוצב הפסל בכיכר צדדית,אולי היתה זו הכיכר המרכזית של הכפר בתקופות קדומות יותר.

סולטן אטרש,מנהיג המרד הדרוזי בצרפתים

פסגת הר אודם

חלפנו על בוקעתא ,הקפנו את הר אודם מדרום ובעליה לא קלה טיפסנו אל פיסגתו,תצפית של 360 מעלות ,סביב סביב,חרמון בצפון,תילי הגעש במזרח,עמק החולה במערב ויער אודם בדרום.

גלשנו דרך יער אודם,יער אלונים שבעבר השתרע על שטח גדול בהרבה יותר ,היער עבר כריתה ובירוא בעיקר עקב ההתישבות הצ'רקסית שהגיעה לאיזור כדי לשמור על גבולות האמפריה העותמנית,מי שעצר את הכריתה היה הצבא הסורי שביסס את קו ההגנה השלישי שלו כנגד ישראל ביער אודם.
ברכת רם
חצינו את כביש 99, רכבנו בתוך המים הגולשים מבורות האגירה אל השבילים וירדנו אל ברכת רם המלאה עד שפתה.
נבי יעפורי

נחל סער,חציה אפשרית בטרקטור,לא באופניים.

גדר הגבול וגבעת הצעקות.
המשכנו דרך ציון קברו של אחד הנביאים הדרוזים ,הנביא יעפורי,או נבי יעפורי בפי אנשי במקום,בשוק המקומי עצרנו להצטייד במים וגם פיתה דרוזית עם לאבנה שנתנה אנרגיות להמשך.
ההמשך הוא טיפוס ארוך בין המטעים ולאורך נחל סער ,עד הכי צפון שיש...גדר הגבול ישראל סוריה ולרגלי גבעת הצעקות,המקום שימש את הדרוזים תושבי הגולן כדי לתקשר עם בני משפחותיהם מעבר לגבול בסוריה באמצעות צעקות ורמקולים ניידים,בעשור האחרון עם השימוש בטלפונים ניידים,ירד המקום מגדולתו.
ברכת רם,מבט מהר קטע.
ממג'דל שמס ירדנו במהירות גבוהה עד אל מול תחנת הדלק סונול הגבוהה ביותר בארץ,נקראת איך לא ,בשם סונול חרמון.
מול התחנה מטפס השביל אל היישוב נמרוד הממוקם על הר קטע.

נבי איליה

שוב ירידה ,חציה של נחל סער,הקפה של ברכת רם מצידה המערבי ואנחנו בתוך הרחוב הראשי של הכפר מסעדה .
פאלפל וקולה אצל חאלד ונותרו כ-15 ק"מ אחרונים לסיום,יש כמה עליות ,אבל המגמה היא בירידה,מה שנקרא הדרך לגיהנום רצופה כוונות טובות.
חאלד,תמיד תמצאו כאן אוכל טוב עם חיוך של חאלד והצוות שלו.

טרסות על מדרונות נחל סער.

חוזרים לרכב בתוך יער אודם ,שבילים מהירים,עליות קצרות וקשות שתובעות את שלהן,ערוצוני מים ,שלוליות בוץ,רכיבה בדרך לא דרך ,כשלעיתים אינך יודע מה מסתתר מתחת לעשב.
כל אלו מובילים אל מרכז התיירות וואסט שעכשיו מקבל אותנו במזג אוויר נאה,בית קפה ובירה קרה לסיום של יום מוצלח.

יער אודם ,בילוי עם אמא.

השלמנו סיבוב מהנה בנופי הגולן ,סיבוב של 67 ק"מ עם כ1300מטר של טיפוס,מסלול שהיה בו כמעט הכל.

הקובץ ניתן להורדה

חלק מהמסלול עובר בשטחי אש ,הכניסה בתיאום.
יש לא מעט שערי בקר לאורך הדרך,פתחתם שער ? הקפידו לסגור אחריכם.