חוצה גולן 29


כרגיל כמו בכל חוצה גולן הליחשושים החלו חצי שנה לפני,מחשבות,סיורים של איקי בשטח,טלפונים והרגשה שיש משהו באוויר,משהו קורה...
שלושה שבועות לפני בשבת קרירה אבירם ואני נפגשים באודם ויוצאים לרכב את המקטע הצפוני,המסלול עדיין לא סופי ואנחנו לומדים את הציר,פותחים עיניים לנסות לזהות מפגעים,בעיות,או לשמור על הקיים.
בדרך פוגשים את איקי בודק,מודד ומסמן.

החרמון כתפאורת רקע.




מעבר הגבול קוניטרה




שבת אחרי ,קצת יותר חמימה ,שוב צוות הכנה למקטע הדרומי,אבירם ואני נפגשים בקצרין עם תיגבור של רגב ועדי.
הרכיבה זורמת ולמעט כמה טעויות ניווט המסלול תקין ובצהריים אנחנו בפארק הירדן.
חצית הזויתן



עדי בודק שלא טעינו...

עד כאן...זה לא כאן.


הירידה מכנף.



חצית נחל הזאכי

יום שלישי שלפני חוצה גולן,ערב ,בבנין החברה הכלכלית מתכנס הצוות,עוברים על מפות,מסמנים נקודות,מקרים ותגובות,שותים קפה ואוכלים וופלים.

יום שישי 17.5 מגיע,שעת בוקר מוקדמתביער האיילים באודם,אחד המקומות היותר יפים,מעניינים ומטופחים,צוות בכל אופן גולן מעיר את האיילים ומתפרס בשטח,מילוי מים,עריכת שולחנות ,פתיחת עמדת רישום,עמדת קפה ,וניסן שיוצא לפני כולם עם הג'יפ לבדוק שהכל תקין בדרך.
רוכבים מתחילים להגיע,חדשים וותיקים,בודדים וקבוצות,כוס קפה,לחיצות ידיים,חיבוקים,החלפת חוויות וסוף כל סוף נגמרים סידורי ההרשמה ואפשר לצאת לדרך.
תדריך של איקי לפני יציאה וטור ארוך של רוכבים מתחיל לטפס אל הר אודם,אלכס ,עדי ואני  מקדימה,מנסים לעורר את השרירים הרדומים לעבודה המחכה להם.
מראש הר אודם מתחילה ירידה המתפתלת בין מטעי התפוחים והדובדבנים המעובדים בידי תושבי הגולן הדרוזים.
הירידה ממשיכה ,חולפים מעל ברכת רם ,סביב להר כרמים ,הר רם ,גדר הגבול עם סוריה מלווה אותנו ממרחק וממזרח לנו,
בעמק הבכא כבר חם וצוות המנהלות מחכה עם קרטיבים שמצננים את הגוף המזיע.
הפסקה לאיסוף האחרונים,מילוי מים,הדרכה של גבי על מלחמת יום כיפור ויוצאים להמשך,רכיבה נעימה ומהירה על כביש חקלאי ומעבר לדרך סורית שבודקת את תפקוד בולמי הזעזועים ותקינות הסתימות בשיניים.
חוצים את כביש 98 ,מקיפים את הר בראון,בריכת בראון ובריכת באב אל הווא,מקיפים את מאגר בנטל ונכנסים לארוחת צהריים בחדר האוכל של מרום גולן.
ארוחה טובה,קפה ועוגיות,ואנחנו עוברים לנמנום של צהריים על הדשא,בינתיים כפיר וחגי אנשי הצוות הטכני מבצעים תיקונים ופותרים בעיות ותקלות.

יער האיילים באודם.





תדריך לפני יציאה.


העליה להר אודם

לוקחים אוויר בסוף עליה ועושים סלפי.


דני"מוכר"ארטיקים






עמק הבכא,עז 77


חדר האוכל של מרום גולן.



נסתיימה המנוחה וממשיכים לשלושים הקילומטרים הנותרים עד לקצרין.
רכיבה לרגלי הר בנטל ואביטל בינות למטעי עין זיוון,מעבר הגבול קוניטרה ונגמרו החיים הטובים...הדרך משתנה למגמת עליה עם דרדרת ואנחנו עוברים לטיפוס אל הטורבינות ברכס בשנית.
שוב עצירה לאיסוף ,מילוי מים,הדרכה ותצפית על האיזור.
גלישה מהטורבינות והחלק האחרון של היום הופך לטיסה בגובה נמוך בדרכי טנקים מעלות אבק,הדרכים משופעות חריצים,בולדרים ורמפות שמשגרות את הרוכבים לריחוף קצר,נחיתה וחוזר חלילה.

טורבינות הרוח בתל עסניה.




קצת לפני קצרין הדרך פחות טובה,תחוחה ומלאה בקוליסים שמקשים על השליטה באופניים,מתגברים גם על זה ומגיעים לקאנטרי בקצרין.
מקלחת,בריכה,ג'קוזי,בירה קרה ומנוחה שהרוויח מי שעבד קשה.
ארוחת ערב ולינה על הדשא.
בבוקר שבת,היום השני לחוצה גולן,יוצאים דרך רחוב יהודיה שמוביל ליציאה מהעיר אל הטיילת שמטפסת בתלילות אל כפר הסטודנטים...שוב עליה על הבוקר...
שבת בבוקר יום יפה


מכפר הסטודנטים רוכבים בדרך מכוסה עשביה,גולשים אל נחל זויתן ומטפסים בעליה נוספת קצרה ותלולה אל צידו השני ,העליה ממשיכה במתינות אל מעיינות עדן שם מחכה ארוחת הבוקר.
בנוהל הרגיל ,ארוחה,קפה,מנוחה וממשיכים לטפס מזרחה לעבר ציר הנפט,הדרך זרועת אבנים,שלוליות בוץ שיבשו,מעט מים זורמים,העשביה מהחורף האחרון עלתה יפה והדרך לרגע ניגלת לרגע נסתרת...
בציר הנפט ממתינים לאחרונים,יושבים בצל תחת כמה אקליפטוסים ענפים ונהנים מבריזה מקררת.
מכאן כבר אין כמעט עליות,רכיבה מהירה מקבילה לציר הנפט וגם עליו,מעבר לציר המים ודרומה ממאגר דליות פונים מערבה אל עבר הירידות לכנרת,במושב כנף עוצרים,נהנים מקרטיבים,שומעים הדרכה מגבי,תדריך בטיחות ויוצאים למקטע האחרון,10 ק"מ נותרו,אך חמישה מהם בירידה תלולה,מדורדרת,שפע חריצים,אבנים וכל מה שיגרום לך להשתטח ברגע של חוסר תשומת לב.




לא קל להוביל טור כל כך ארוך,צריך להבין איפה נמצאים האחרונים,לחשב את נקודת העצירה הבאה,והכי חשוב לעשות כל מאמץ שכולם יסיימו בשלום,אבל שיש צוות טוב,העסק מתגלגל ...על הגלגלים.



תדריך לפני הירידות מכנף



חצי מהירידה עוברת,קטע כביש קצר והדרך הופכת ממעשה כשפים למעשה זוועה,שוב בולדרים,חריצים,חצץ,אדמה תחוחה ואם כבר אז גם קוצים בצידי הדרך לחוויה מושלמת.
עברנו את פרעה ועברנו גם את זה ואנחנו בבקעת בית צידא,רכיבה מהירה במישור מביאה אותנו לסיום ולארוחת הצהריים בפארק הירדן.



חוצה גולן 29 הסתיים ,למעלה ממאתיים רוכבים מאושרים וצוות שנהנה לראות אנשים מחייכים.
חוצה גולן והצוות,צוות שבו כל אחד יודע את תפקידו,איקי שמנצח על "התזמורת",עידו שדואג לשלוח את האיש הנכון למקום הנכון בזמן הנכון,כפיר וחגי שפתרו כל תקלה,ישי,אקי,אמנון,סיגלית,עידן,עידו,אלכס,עדן,פבל,גבי שהעבירו אותנו בבטחה בכביש,חבשו את מי שצריך והפנו לכיוון הנכון,עינת,נטשה,רונדה,אפרת,ויקטוריה,דני ,סרגי,ברוך והצוות שלו,כל אלה הרכיבו בהצלחה רבה את צוות המנהלות,ניסן שסימן את המסלול לפני ובבוקר הטיול,אלכס שרכב והוביל את הטור ורכב לצידי עם חיוך לאורך כל הדרך,לעדי שנשלח קדימה כדי לפתוח שערי בקר לפני הטור,וכמובן לצוות האיסוף,עמרם ויאיר שרכבו בסוף בנחת ובסבלנות רבה,וחנה ועידו בטנדר דאגו ששום דבר ואף אחד לא ישאר מאחור.

תגובות

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

שביל האופניים של דרום הגולן

מבצע גרינברג-לא המקורי.

פריחות בחרמון